Eliberare documente de călătorie şi identitate

Paşaportul simplu electronic pentru cetăţenii români cu domiciliul în România

Începând cu data de 2 APRILIE 2018, la Secția Consulară a Ambasadei României la Viena, TOATE SERVICIILE SE PRESTEAZĂ NUMAI PE BAZĂ DE PROGRAMARE.

 

Programările se fac numai la Ghișeul Consular Online: www.econsulat.ro

 

  • Ambasada vă poate elibera un paşaport simplu electronic numai dacă aveţi CARTE DE IDENTITATE VALABILĂ.
  • În cazul în care cartea dvs. de identitate a expirat, aveţi posibilitatea să solicitaţi un paşaport simplu electronic cu domiciliul în străinătate („paşaport CRDS ”: link).

Pentru obţinerea unui paşaport simplu electronic, trebuie să depuneţi PERSONAL la sediul Secţiei Consulare, următoarele documente în ORIGINAL şi COPIE:

1) Dovadă de şedere sub forma unei adeverinţe tip Aufenthaltsbescheinigung - Anmeldebescheinigung, Meldebescheinigung, Meldezettel, etc. Atenţie! NU este necesară traducerea acestor documente!

2) Cartea de identitate românească sau cartea de identitate provizorie.

3) Certificatul de naştere (românesc / emis de Oficiul de Stare Civilă din România / care are înscris un Cod Numeric Personal - CNP).

4) Certificatul de căsătorie. În situaţia căsătoriilor încheiate în Austria, este necesar ca mai întâi să efectuaţi la secţia consulară transcrierea certificatului de căsătorie emis de autorităţile austriece, adică să obţineţi un certificat de căsătorie românesc. 

5) Sentinţa / sentinţele de divorţ, definitive şi irevocabile, pronunţate de un tribunal românesc. Pentru sentinţele de divorţ pronunţate în străinătate este necesară recunoaşterea acestora de un tribunal din România şi înscrierea menţiunilor de divorţ pe marginea actului de Stare Civilă (certificat de naştere sau certificat de căsătorie, după caz, sau adeverinţă din care să reiasă menţiunea de stare civilă). Recunoaşterea în România a divorţului pronunţat în Austria se poate face fie prin intermediul Secţiei Consulare, fie personal, în ţară, de către fiecare solicitant sau prin mandatar cu procură specială (link).

6) Certificatul de deces al soţului/soţiei, în original, dacă este cazul.

Notă : dacă soţul/soţia decedat/decedată a fost cetăţean străin se va depune la dosar certificatul de deces internaţional sau certificatul de deces însoţit de o traducere în limba română efectuată la un traducător autorizat.

7) Paşaportul vechi, dacă este cazul. În cazul furtului vechiului paşaport, este necesar să prezentaţi dovada eliberată de organele de poliţie austriece, împreună cu traducerea acesteia efectuată de un traducător autorizat. În cazul distrugerii paşaportului, se vor prezenta elemente ale paşaportului distrus/deteriorat, care să permită identificarea documentului.

Procedura:

Timpii de aşteptare vor diferi în funcţie de numărul de petenţi prezenţi în sală, cererile fiind preluate până la ora 14.30. La Secţia Consulară a Ambasadei României la Viena cererile sunt primite în ordine cronologică, pe bază de programare  obţinută prin portalul www.econsulat.ro la care petenţii îşi pot programa singuri data/ora prezentării la ghişeu. Pentru a evita timpii de aşteptare, vă rugăm să vă programaţi pe portalul www.econsulat.ro, urmând procedura prezentată la pagina https://viena.mae.ro/node/1065.

În momentul depunerii actelor este necesar să plătiţi în numerar contravaloarea serviciului consular: 59 euro. La înmânarea banilor, funcţionarul consular vă va înmâna obligatoriu o chitanţă.

Cererea de eliberare a paşaportului se emite automat la ghişeu, odată cu depunerea documentelor şi preluarea datelor biometrice (fotografie de tip paşaport, amprente digitalizate, semnătură). RECOMANDARE: pentru a asigura  o bună calitate fotografiei, vă rugăm să evitaţi îmbrăcămintea de culoare deschisă.

Timpul de procesare a cererii la ghişeu este de 15 sau 20 de minute. În rare cazuri, procesarea unei cereri poate dura şi o oră dacă cererea petentului este însoțită de multe documente doveditoare. Cererea dvs. este procesată de funcţionarul consular cât timp vă aflaţi la ghişeu şi trimisă on-line serviciului de paşapoarte din România. Ulterior, Ministerul de Interne va fabrica paşaportul dvs. (conţine un cip electronic care poate fi realizat doar în ţară) şi îl trimite la Viena, urmând să ajungă la Secţia Consulară după 4 sau 5 săptămâni de la momentul depunerii cererii. În rare cazuri, această perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.

Paşaportul dvs. poate fi ridicat şi din ţară, de la serviciul de paşapoarte din judeţul în care locuiţi, însă trebuie să menţionaţi acest aspect funcţionarului consular în momentul în care depuneţi cererea.

Valabilitatea acestui paşaport este de 10 ani.

Cum intru în posesia paşaportului dacă solicit eliberarea sa la Viena?

După 5 săptămâni de la depunerea cererii, paşaportul dvs. ar trebui să fi fost deja trimis din ţară, de către Serviciul Paşapoarte şi să se afle la Secţia Consulară din Viena. Pentru a verifica dacă noul dvs. paşaport a sosit la Secţia Consulară, vă rugăm să urmaţi paşii de mai jos:

  1. Accesaţi link-ul: viena.mae.ro/cauta-pasaport (accesează acum). 
  2. Introduceti în spatiul disponibil Codul Numeric Personal şi prima literă a numelui de familie.  Exemplu: 1541210345611A
  3. Daca paşaportul dumneavoastră a sosit şi este disponibil pentru ridicare o să apară pe monitor mesajul: „Documentul este disponibil pentru ridicare”.
  4. Dacă paşaportul dumneavoastră nu a sosit, va fi afişat mesajul: „Documentul căutat nu este disponibil”.

Pentru a intra în posesia paşaportului, vă rugăm să vă prezentaţi personal la sediul Secţiei Consulare, în orele de lucru cu publicul (08.30 – 14.30), cu vechiul paşaport (dacă aţi avut) sau cu un document în care este menţionat CNP-ul.

Dacă după 5 săptămâni constataţi că paşaportul nu apare pe pagina de web ca fiind disponibil pentru ridicare, vă rugăm să contactaţi Ambasada României la Viena pe email (viena.consul@mae.ro) şi să semnalaţi acest aspect (trebuie furnizat un CNP şi un număr de telefon la care să puteţi fi contactat). Secţia consulară va verifica în sistemul electronic şi vă va comunica motivele pentru care paşaportul dvs. nu a ajuns încă la Ambasadă.

 

În prim plan

Prelungirea înregistrării la alegerile pentru Președintele României până la 15 septembrie

13.09.2019

Vă informăm că perioada de înregistrare pentru alegătorii care doresc să voteze în străinătate, la…

Cooperare româno-austriacă în domeniul politicii pentru dezvoltare

13.09.2019

Cătălin Harnagea, directorul general al Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare (RoAid) a avut…

Anunț important privind programul Secției consulare a ambasadei

14.08.2019

Vă informăm că în zilele de 15 și 16 august 2019, Secția consulară din Viena nu lucrează cu publicul. Pentru …

Alegeri pentru Președintele României

07.08.2019

Revenim cu noi precizări și detalii referitoare la modalitățile de exercitare a dreptului de vot și a procedurilor …